28 de set. 2012

Vergés

(A mode d'epitafi interactiu)
    
Ara escolta'm: 
quan no es pot no es pot.
Però clava els ulls
-tu que pots, ruleta trucada-
damunt la meva pell de marbre.
Vingui el meu secret al teu revers:
agraeix l'ombra del verger i pensa en mi,
que tot et faci pensar en mi, en mi ara
(com si sabés de què estic parlant).

Així és com m'agradaria que,
a poc a poc, irremeiablement
-ves quin remei- m'anessis oblidant
(de la mateixa manera que s'escriu oblit),
en present i arreu, com un bri de re
de l'efecte papallona del big-bang que som.
Amb vespre de saba païnt el sol,
tatuant-te als pulmons la flaire
del poble -oh l'olfacte!- en canvi d'estació...
Com aquelles cançons que són com somnis
acomplerts. Del vent, la tonada:
si tu hi ets jo estic content.

Ara deixa el meu cor als cucs.
I escolta'ls:
que fecundin els nervis
futurs de l'arbre.