5 de gen. 2010

Com a substitut de les ungles

`

I

Quan no pot ser escric
coses com:

la bellesa de les coses tristes
representa l’alegria
que voldria

i em dic que potser si les escric seran

com l’esplendor de la ruïna
és casa

com avui és un dia de pluja
i jo dormint les llàgrimes
a casa.




IIa

L’estòmac no menteix
em dic

però ho dic –només puc dir-ho-
amb el cap.


Em menjo una poma, ajuda a pensar
diuen

i abans d’anar a dormir
reflexiono:
el buit és tan sols una il·lusió de l’angoixa
per a poder existir


al llit disfrutoo sentint ploure. En canvi,
mai m’ha agradat la fruita del temps.

em quedaré a l’habitació esperant

esperant Eva, el cuc, la podridura
-el que faci falta-

esperant.




IIb

Calmo el fred de la banyera amb aigua calentíssima
que de seguida esdevé prolongació
del meu cos

M’agrada l’olor del xampú
i pensar que visc
en una Casa Rachel Whiteread

Apago l’aixeta
i em quedo estirat esperant alguna cosa, no sé

esperant.




III

La neurosi m’acompanya
el dia a dia
-el dia sí i el dia no-

juga a fet i amagar i quan no
-quan no sap perdre-
es creu poeta

i malversa versos polint-los i polint-los
fins a convertir-nos tots dos
en un de sol i perfecte
buit.

`