13 de febr. 2018

Tres esbossos per a una natura morta


I

Tallo una flor
i te la poso a la mà.

De seguida entens
que parlo del matrimoni

i arrenquem a plorar tots dos,
cadascú pel motiu oposat.



II

Vaig tallar la flor
per dipositar-la damunt la teva mà

com un acte d’homenatge
a l’amor que que fou,

a l’amor que potser encara hi és,
a dins del gerro,

cada dia en l’escampall
de pètals i  pol·len damunt l’estora,

entre passada i passada
de l’aspiradora setmanal.



III. Me'n vaig

Vaig tallar la flor,
vaig dir: heus-me!
vaig dipositar-la damunt la teva mà,
vaig afegir: surto a per tabac... 



IV

Vaig tallar la flor
per dipositar-la damunt la teva mà.
Vaig dir: la flor venia amb ànsia de ser tallada, 
ho reconec, però 
i ara què?

i vas contestar: tinguem un fill,

al mateix temps que dipositaves la flor 
a dins del gerro.