No posar-s’hi per
poc. Voler respondre ¿Què és la vida?. A canvi, sortir-ne malparat esdevé
condició. Saber-ho a misses dites, és clar, forma part del propi assumpte. Diria
que el meu cas -quan es dóna- és força habitual. La saviesa em perseguia però jo era més
ràpid i quan aleshores em vaig aturar (per ser justos caldria dir que vaig
ensopegar) jo ja era un altre. La saviesa consistia aleshores en descobrir que
tot plegat opera amb aquesta formula inapel·lable. Reconèixer la pròpia condició d'estult. Pensar en el mot saviesa
i no poder evitar sentir aquella mescla de riure i de gravetat. Penso, ergo em penso
que. I etcètera. Vull dir que no ho sé. Vull dir que no ho sé i, tanmateix, anar
fets d’aquest no acabar-ho mai de saber
del tot. Dit d’una altra manera: desconfia de tota sentència que no contingui la
llavor de la seva pròpia destrucció. Predico amb l’exemple? Només puc dir que l’ambigüitat
dels mots em permet assajar el propi carnaval. Arribats a aquest punt bé podria afirmar-se que tot té un límit, el
veiem o no. En aquest sentit el cansament és savi. Apa, apa, doncs, i adéu, que
respondre què es la vida té poc a veure amb viu-re-la i ja no diguem amb
saber-la viure cas que ja tal i etcètera.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada