Sis
anys, quiròfan, l'anestèsia, el compte enrere
(tot
jo diguent-me «Aguantaré sense adormir-me.»)
i
deu, nou, vuit... I despertar-me ja en un llit
en
una habitació de planta d'hospital,
i
els pensaments que tornen: jo, els records... i un cert
astorament:
«¿Han passat hores, anys, minuts?»
[¿Com
expressar la certitud d'un son profund
que
és sense somnis? On l'Espai, el Temps? ¿I jo?]
No
hi era, però era. (Qui?) Com si, despert,
el
jo ja en fos ressò, el que calla en el que es diu.
Deu ser que, un cop despert, voler comprendre-ho és
com
una onada que pretén explicar el mar,
com
l’ombra que en mirar la llum desapareix.
Sis
anys ‒la claredat de qui no pensa encara
complexament‒
i dir-me: «Deu ser això estar mort.»
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada