17 de set. 2014

(A mode de conversa-soliloqui amb Ramana Maharshi)



XXXI

Tenia 16 anys quan vaig deixar de funcionar. La por reclamava l'abraçada que li devia, i era tan forta com la mort. Al mirall tot el món als nervis i... la cosa era seria. L’atac, de gravetat i endinsar-s’hi. I tot, que rebenta. Cap a la selva llavors, endins, mesos, ben quiet, i ja quedar-hi plantat i amb ell el Temps. El cos prosseguí camaleònic la seva condició de selva, i ja només la calma formiguejant d'estar viu, i el desig pur i definitiu de la gana que arriba amb el menjar a taula, i la ment com un tornaveu de la teva quan em crida, com un despertador, quan em mires. I anar tan buit de tot i tot que passa i traspassa i…

...Arribat el moment, vaig canviar l’abraçada
de la selva pel xerrac afilat de l’angoixa
que venia en forma de pregunta:
I si sóc etern i el cos una selva,
quin prec inútil llavors morir d'inanició?

Allò que sóc, ho sabré pel camí d’engrunes
desfer-se als dits
                          en data d’avui
                                                   del dia que sigui?
          
M’ensenyarà l’eternitat com viure?