¿Des d’on cal efectuar una crítica de l’espectacle per tal de que
aquesta sigui ‘eficaç’ i no acabi formant part del propi espectacle? Des del
rovell de l’ou? Des dels marges? ¿I si el rovell de l’ou i els marges funcionen
avui d’una manera invertida? I fins a quin punt li és permès avui a l'artista
emprar les armes de l’enemic? ¿Es pot donar el cas que l’enemic ja hagi previst
dita apropiació com qui afegeix uns metres a la tanca del ramat, ja ni tan sols
per fer més ampli l’espai sinó per augmentar el ramat, talment un passa més en
l'horitzó d’expectatives que expandeix i manté allò conquerit? I, si el mirall
pot fer de mestre però també de bena als ulls, segons l'ús, ¿on cal buscar
l'enemic? ¿Es pot jugar a les mitges tintes en aquest tipus de coses? ¿No és doblement pervers jugar a la cosa de "ep, posem-hi només
la punteta no fos que ens defenestrin", mentre al final del joc brinden
tots plegats a la sala Vip”, en tant que s'acaba legitimant allò que es critica? ¿I
encara: existeix un motor del canvi o no hi ha més utopia que aquella que ocupa
i desplega la història de la resistència coent-coent al llarg de les èpoques?
Pregunto. I no sé si m'explico.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada