Imaginar-se “el
gran poema” de la nostra època vestit amb l’estètica de wall street que ens
arriba des d’informatius i pel·lícules, i amb tot el cinisme sexual possible,
que subtilment desplega un
estudi comparatiu de les matances de Columbine i Co
amb les de Síria, Nigèria, Ucrania,
etcètera,
que intenta una
cirurgia estètica amb llàgrimes despoblades desertades als espais en blanc
tot
explicant internet per verificar com en som súbdits del sistema
de la
mateixa manera que resultaven imparables per la maquinària bèl·lica
engegada tots els
bombardeigs de Dresden i Hamburg i,
els quals, diuen, ja no
calien per a guanyar la guerra (-heus aquí la inèrica de la mortalla, diria).
Un poema connectat on tenir set-mil
milions de rostres per a no ser ningú.
Més que mai
la gana que no entén de pàtries sinó de jerarquies.
I On quedaria el
llenguatge, el ritme, la música?
Salvar tot just algunes paraules, algunes idees, de la publicitat. Potser.
I reflexionaria sobre la possibilitat improbable d'un Celan avui. Potser.
I reflexionaria sobre la possibilitat improbable d'un Celan avui. Potser.
Un poema d’època
sempre és un part de guerra de la resistència. De vegades epitafi.
Un poema que
parli d’internet sense decimonònies, ni sucres, ni elitismes, amb la seva
mateixa telaranya que sigui a la vegada un cavall de Troia. Que pugui arribar
tot just a l’endemà. Sense perill de desconnexió.
Potser caldria citar alguns noms i imatges i música de la tradició a mode de rescat a mode d'auricolars pel soldat de trinxera avorrit i necessitat. i llavors barrejar-ho amb l'Ara. Un poema que parli...
Un poema amb un etcètera que cal que ompli cada cultura
Un poema que òbviament seria acusat de traidor. I de no ser-ho.
El fracàs aniria per davant però d'una manera diferent, creativa però tampoc massa. Hi ha tans "grans poemes de l'època" no escrits!
I callant dins l'angoixa de cadascú
i pululant a frec de fulla i dormint a frec de cada instant com esperant ser vist
i somiaria despert sense adonar-se'n
i...
Seria un
poema infinit que caldria fer explotar,
un poema dins una botella a la manera de Dylan Thomas, d'Allen Ginsberg, de Guy Debord.
un poema amb un etcètera que caldria que omplís cada cultura i cada estrat i cada (com Pound però sense Pound),
un poema sense massa noms
un poema amb un final en mi bocins per l’ira continguda
un poema amb un etcètera que caldria que omplís cada cultura i cada estrat i cada (com Pound però sense Pound),
un poema sense massa noms
un poema amb un final en mi bocins per l’ira continguda
per l’escampada
general que no sap si serveix de res
que no sap a
on dirigir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada