4 de juny 2015

333


(Record)

L'any 1912,
vaig ficar-me en una secta desactivada. Els seus membres,
una mica alienats,
es dedicaven a escoltar les pròpies ressonàncies
a les paraules
(com els tocats de 'ala quan paren l'orella a les parets).
vaig començar a entendre menys les meves contradiccions.
Un grapat de fang em va enroquir
la veu.
Vaig aprendre que a les fosques hi veig millor.
La rosada em va beneïr l'ull.

P.S.: Aquesta és una part de l'autobiografia
religiosa que escric per embellir
la nit del meu amor.

(MANOEL DE BARROS, Concert a sol obert per a solos d'ocell
Trad. Zoraida Burgos)




Melcion Mateu és un mite intexistent,
no sabeu per on para,
no apareix a internet ni a les pàgiens grogues.
No n'heu vist cap foto ni certificat.

Melcion Mateu no existeix, només parla
en els versos de Melcion Mateu.

No sentiu res
que us soni a Melcion Mateu.

No demaneu per ell ni en el pitjor dels casos.
Si esmenteu el seu nom contribuïu al mite.


(MELCION MATEU, Illes lligades)